Інколи тиск в шинах значно перевищує або применшує норму, але візуально це визначити неможливо. Якщо тиск занизький, це може призвести до розриву, проколу і спровокувати аварійну ситуацію на дорозі. Але у сучасних автомобілях встановлюють системи контролю тиску в шинах, яка допомагає моніторити цей важливий показник.
Її ще називають абревіатурою TPMS. Це пристрій безпеки, що встановлюється на заводі-виробнику транспортного засобу. Він призначений для контролю тиску в шинах і оповіщення водіїв про те, що тиск в одній або декількох шинах небезпечно низький. Це допомагає вчасно вирівняти показники повітря в шинах і запобігти їх пошкодження.
З 2007 року більшість легкових автомобілів та легких вантажівок оснащені заводською системою TPMS. У деяких країнах це необов’язково, а, наприклад, в США автомобіль повинен мати таку систему, щоб отримати право поступити на ринок країни.
Вона використовує датчик, встановлений на колесі, або систему ABS для визначення рівня тиску в покришках. Якщо в шині недостатній тиск, датчик посилає сигнал на приладову панель, де з'являється повідомлення про необхідність перевірити шини. Існує також два типи попереджувальних символів, які повідомляють про необхідність перевірити тиск в шинах: один виглядає як підкова зі знаком оклику, інший представляє собою піктограму машини з підсвіченою покришкою, в якій рівень тиску занизький.
Окрім неправильного тиску індикатор може вказувати і на інші несправності. Датчик TPMS може потребувати перезавантаження після заміни зимових покришок. Його індикатори можуть вказувати на те, що пора змінити батарею або перевстановити систему.
Якщо індикатор TPMS загоряється і продовжує горіти після підкачки одного колеса, це вказує на значно знижений тиск в інших колесах. Може бути і так, що в шинах є якась несправність, яку неможливо видалити за рахунок підкачки. Якщо індикатор горить навіть після додавання повітря в усі колеса, треба проводити діагностику покришок.
Індикатор TPMS може загорятися і блимати, якщо акумулятор датчика розряжений. Треба звернутися до шиномонтажу і автосервісу. Можливо, вам потрібно замінити не тільки акумулятор, а й увесь датчик на більш сучасну модель.
Якщо система спрацьовує при нормальному тиску в усіх колесах, а сама TPMS в нормі, можливо, датчик нормального тиску встановлений в запасному колесі, і проблема в ньому. Оскільки датчики в усіх шинах складають єдину систему, міняти потрібно одразу усі прилади, адже вони можуть функціонувати неправильно, якщо замінити лише одну ланку в ланцюзі.
Проводячи діагностику автомобіля, фахівці автосервісу перевіряють усі датчики. Інколи систему треба перезавантажити і запустити наново, щоб зрозуміти, чи працює вона коректно. Можливо, проблема в клапані або інших порушеннях в самій шині, і заміна система непотрібна.
Якщо ви в дорозі і бачите, що система контролю тиску спрацювала, це означає, що тиск в шинах небезпечно знизився. Треба знайти затишне безпечне місце і з’їхати з дороги, щоб ви могли спокійно перевірити стан шин. Зробіть візуальний огляд покришок, якщо є сумніви, зверніться до найближчого шиномонтажу. Спеціалісти допоможуть провести професійну діагностику, виявити і усунути причину збою.
Після того, як ви налагодили тиск в шинах, лампочка датчика має згаснути. Щоб запобігти аварійних ситуацій на дорозі, тиск слід перевіряти регулярно. Рівень повітря має бути не нижче, ніж на 5% від показників, заявлених в рекомендаційних таблицях, які легко знайти в інтернеті. Правильно накачані шини забезпечать кращу економію палива і керованість.